torsdag 10 juni 2010

livet innan semestern

Nu är tidpunkten här - "innan semester" läget.
Det innebär... "jobba som en galning för att hinna med allt, så jag kan vara ledig".

Sen när jag kommer tillbaka så är det "efter semestern läge".
Det innebär "Jobba som en galning för att komma ikapp".

Däremellan ska jag alltså hinna vara ledig och slappna av... För det krävs MINST 4 veckors semester i rad. För under dessa 4 veckor ska jag hinna med att göra massor med saker med barnen. Det ska planeras, packas, ta sig runt halva Sverige eller utomlands, umgås med vänner och släkt och njuta av förhoppningsvis en sol som strålar. (Om det blir regn? Vågar inte ens tänka tanken...)

Sen undrar jag ju... kommer jag kunna slita mig från Facebook, twitter och LinkedIn... eller är jag så nyfiken på vad alla mina vänner har för sig och var de är. Och vad händer egentligen på jobbsidan när jag inte är på kontoret.

Nä... Egentligen borde jag ta semester från min iPhone. Det är den som får vara hemma. Ingen tillgång till cyberspace och ingen kan nå mig... Då kanske mina 4 veckor blir det jag behöver och jag är utvilad när jag sitter vid kontorsstolen igen i augusti...

DET är riktig semester det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar