tisdag 25 oktober 2011

Allt och inget?

Snart november! Och vart tog den här hösten vägen!

Höstlöven sprakar i vackra färger och det blåser kallt. Men i minnet värmer en av de finaste somrar jag haft faktiskt. Mycket tack vare båten.

Att ha båt i Stockholms skärgård visade sig vara helt magiskt. Att efter jobbet kunna slinka ned med termosen till båtklubben och dra in mot stan. Ta en fika vid helt stilla Långholmskanalen, eller stanna för en bit mat på Café Loopen. Ensam eller med några vänner. Det är faktiskt helt oslagbart.


Vi hade ännu en fantastisk vecka på landet (v.26 som förra året) med kanonväder fick inleda semestern. Min goa vän Annika och hennes son följde med i år igen. Mitt Avesta är verkligen svårslaget. En vecka med grillning, krocket, bad och mys. Ja... Vem klagar?!




Semestern avslutades så på Gotland. Medeltidsveckan skulle utforskas och vi fick låna min brorsons lilla lägenhet. Tusen tack för det Andreas! Vi var 5 personer i en liten tvåa. Men det gick så bra så!

Veckan inleddes dock a´la deckarstuk med en hängning... Nej, jag skojar inte.

Vi hittade en hängd man i en skogsdunge. Det uppstod något av ett smärre kaos och Benny - med erfarenhet från långa tider i FN - vågade närma sig och konstatera att det faktiskt var på riktigt... och att han verkligen var död. Det kändes som om vi hamnade mitt i en deckarroman. Det blev lite mycket för oss alla. Alla såg honom ju, barnen med... och fortfarande kan jag se bilden av honom hängandes där... Idag undrar jag ju varför, hur och hade han barn, familj? Tankarna finns där emellanåt.

Nåja, resten av veckan blev trots allt bra! Härligt väder och spännande att få uppleva Medeltiden mitt i Nuet. Medeltidsveckan var verkligen en upplevelse! Älskar verkligen Gotland med sitt vackra landskap. Fick många stenar med mig hem ;-)


Men nu är det höst. Efterlängtade den med på sitt sätt. Med tända ljus och promenader i höstlöven. Och sedan. Vinter! Har lovat både mig själv och sonen att i år ska det blir skidåka av! :-). Nu är jag dessutom igång med träningen 100%, så nu ska det väl vara sjutton om inte de svarta pisterna får ge med sig i år!

Så - Vi ses i en skidbacke "nära dig" :-)

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar